23 Aralık 2011 Cuma

FOTOĞRAFLARLA ADIM ADIM SALÇALI PIRASA TARİFİ


Pırasanın bol vitaminleri, mineralleri ve çeşitli nitritleri ile çok şifa verici özellikleri vardır. Mide-bağırsak rahatsızlıkları ve damar sertliği için faydalıdır. Pırasa yemeği bağırsaklara yumuşaklık verir pekliği giderir, hemoroidi olanlara ferahlık sağlar. Pırasanın çorbasını yaparsanız( ben nasıl yapılır bilmiyorum ama öğrenirim bir ara) böbrekleri çalıştırır ve bol idrar söker bu sayede vücutta birikmiş üre asidi ve ürat tuzlarını dışarı atar.
Pırasa ile ilgili bu kadar yaralı bilgi yeter yemeğe geçelim. 

Önce malzemeler:
1kg pırasa.
2-3 tane orta boy havuç.
Bir yemek kaşığı salça (hatta biber salçası)
Biraz sıcak su
Yağ
Tuz, karabiber, kimyon.

Haydi başlayalım 
Öncelikle uçlarını ayıkladığımız pırasa saplarını parmak kalınlığında doğruyoruz, benim tavsiyem baş parmağınızı referans almanızdır.

Fotoğrafta da görüldüü gibi pırasalarda orantılı olarak havuçlarımızı da doğruyoruz ve yağda biraz kavuruyoruz çünkü havuçlar pırasalarımız kadar çabuk pişmeyecektir bu kavurma işlemi pişmelerini kolaylaştıracak.

Havuçların dışı hafif hafif kavrulmaya başlayınca pırasalarımızı da tencereye ekliyoruz biraz tuz ekeledikten sonra( ''ekelemek ne yeaa'' demeyin pırasaya tuz koymaya tuz ekelemek denir.) bir iki karıştırıyoruz.


Salçamızı biraz sıcak suyun içinde eritip yemeğimize ekliyoruz. Aşağıda eklenmiş halini görüyoruz.


Şimdi de üzerini kapatmayacak kadar sıcak su.


Arada yavaşça karışırıyoruz. yavaşça karıştırmak önemli sert ve haşin davranırsanız yumuşayan pırasalar dağılır ve bir bulamacınız olur.


Pişince hemen hemen böyle gözükmesi gerekiyor. Salça koymasaydık daha açık yeşil olacaktı.


İşte pişince böyle olacak, bakınız pırasalarımız nasıl da dağılmamış.


Yemeğimizin tabaktaki görünmü böyle oldu. Bakınız yanında limon da var hafif ekşi pırasaya çok yakışır. 
Afiyet olsun.







2 yorum:

  1. elinize sağlık..tarifinizi denedim..gerçekten de çok nefis oldu..tariflerinizin devamını bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim. en kısa zamanda yeni yemeklerle karşınızda olacağım.

    YanıtlaSil